گفتگوی آنلاین سریعترین و کم هزینه ترین راه ارتباطی کاربران در اینترنت است. در مواقعی که کاربران با سوالاتي مواجه می شوند که پاسخ گویی فوری نقش بسیار مهمی در جذب آنها دارد گفتگوی زنده (گفتگوی آنلاین) بهترین گزینه است.

اگر همواره پاسخ کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن و از طریقی آسان داده شود، رضایت آنان جلب خواهد شد و به کاربران دائمی شما تبدیل می شوند.

بنابراین استفاده از سامانه گفتگوی آنلاین بهترین راه برای برقراری ارتباط سریع و موثر با کاربران خواهد بود.

پشتیبانی آنلاین در سازمانها و شرکت ها

گفتگوی آنلاین در زمینه پشتیبانی و فروش محصولات و خدمات شما تاثیرات مثبتی خواهد داشت. با توجه به اینکه در حال حاضر هر روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده می شود و این کاربران در بسیاری مواقع جهت تهیه کالا یا خدمت مورد نظر خود، سری به دنیای اینترنت می زنند و از آن کمک می گیرند، به این ترتیب استفاده از گفتگوی آنلاین (Online Chat ) تسریع در فروش و دستیابی به سود بیشتر را نیز در پی خواهد داشت.

میز مرجع مجازی در کتابخانه ها

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری های نوین و به کار گیری آنها در کتابخانه ها در بخش های مختلف کتابخانه باید توجه داشت يکي از حوزه هاي متحول شده ی کتابخانه ها، افزودن خدمات ديجيتالي به خدمات سنتي است. با فراهم آمدن و توسعه روزافزون فناوري ها، کتابخانه ها بايد از سامانه هايي استفاده کنند که اطلاعات مورد نياز متخصصين را در سريع ترين زمان ممکن و با کيفيتي قابل اعتماد به آن ها ارائه دهند. در این مسیر میز مرجع مجازی یا همان سامانه گفتگوی آنلاین از جمله نظام هايي است که کتابخانه ها و کتابداران را در رسیدن به هدف شان ياري می نمايد.

مدل هاي مختلفي از خدمات مرجع بر مبنای وب وجود دارد که مدل ارتباطي مرجع همزمان، یک گفتگوي اينترنتي است که به صورت ارتباط همزمان است. کاربر و متخصص اطلاعاتي به طور همزمان و به صورت تعاملي درباره موضوع بحث مي کنند. جواب نيز ممکن است به صورت آنلاین داده شود، يا به فرصت ديگري موکول گردد.